marți, 12 noiembrie 2013

Insula Mare a Brailei I

Pe data de 11.11.2013 am reusit o tura superba pe care mi-o doream de mult : sa parcurg Insula Mare a Brailei... Sa vad ce-i acolo !!!

Poate parea ciudat, dar imi doream cu adevarat sa vad cu ochii mei cum arata aceasta "faimoasa" insula destinata agriculturii. Imi rasunau in urechi cuvintele profesorului de geografie din scoala generala iar mai apoi din liceu : "... insula a fost redata... agriculturii ..." Oare ce insemna aceasta ??? Asa ca m-am dus sa vad, cu ochii mei...

Pilotul meu, deasemenea, avea "amintiri" din copilarie : auzea cum oamenii, in perioada verii, se duceau sa munceasca in Insula Mare a Brailei... Sa munceasca... "De ce nu munceau... la ei acasa ???" ... "Ce era acolo... in insula, de-i facea pe oameni sa se duca sute de kilometri... ???"

In plus era... Dunarea. Dunarea, batranul fluviu care ne face cinstea sa treaca prin tara noastra pret de mai bine de 1000 de kilometri, Dunarea, de pe urma careia am putea trai TOTI bine, Dunarea, despre care nu stiam mai nimic, macar in zona respectiva... astfel tura noastra era ca o prelungire a turei de ieri din Delta -
Tura in Delta 10.11.2013 – La “vanatoare” de stiuci …


Am plecat destul de devreme din Mahmudia Noastra, am prins drumul Tulcei - DJ222C - si dupa circa 30 de minute intram in Tulcea prin Bariera Mahmudiei. Dupa ce am hranit catelusii aciuati in fata magazinului de scule de pescuit si momeli vii din Bariera cu mancarea ramasa din tura, am prins drumul Galatiului - DN22. Un drum frumos, plin de curbe dar intesat de peisaje superbe, cu "derivatii" interesante : Manastirea Celic - Dere, Manastirea Saon...

Am trecut cu bacul la Galati, unde am avut o intalnire interesanta cu un coleg forumist de pe Capcompas : Intersect. Pasioanti amandoi, ne-am intins la vorba tragand de o cafea lunga, pana s-a facut aproape ora 13:00 !!! Pilotul spumega : "Ai zis ca ma duci in Insula Mare a Brailei"... "Te duc..." "Mai fumez o tigara si mergem... " Si pe la 13:30 am plecat din Galati.

Braila, intrebari : "Cum ajungem la bacul care ne traverseaza in Insula Mare a Brailei ???"... Un taximetrist ne-a explicat... atat de bine, incat am folosit ViewRanger-ul in Braila !!! Si am ajuns la bac.

Bacul de trecere la Galati... un bac adevarat


Dunare la Galati, vazuta la urcarea pe bac


Bacul care asigura traversarea Dunarii la Galati incepe sa se umple...


Turnul de televiziune din Galati


Ajunsi la Braila, am cautat asiduu punctul de trecere cu bacul in Insula Mare a Brailei. Pe malul brailean vedem reclame la... activitatea turistica si posibilitatile de entertaiment din Insula Mare a Brailei


Or fi si ursi in Insula Mare a Brailei ???



Ne indreptam spre bac, la Braila, sa trecem in Insula Mare a Brailei



Dupa ce am cumparat bilete, purcedem a ne sui pe bac


Malurile Dunarii la Braila


Silozurile care se vad ridicandu-se pe Insula Mare a Brailei ne amintesc faptul ca aceasta a fost... "redata" agriculturii


Doar Dunare... la Braila, vazuta de pe bac. In fundal se vede Insula Mare a Brailei


Pe bac, in drum spre Insula Mare a Brailei


Asteptam sa inceapa traversarea


Docurile si macaralele Brailei


Bacul Agricultorul asigura legatura cu Insula Mare a Brailei



Braila, vazuta de pe bac...


Braila...


Gata, am ajuns pe bacul care ne va duce in Insula Mare a Brailei...


Vase, macarele si docuri, in Braila



Silozuri in Insula Mare a Brailei


Insula Mare a Brailei



Malurile de pamant ale Insulei Mari a Brailei


Ne incrucisam cu celalalt bac



Ne apropiem de Insula Mare a Brailei


Zona de acostare a bacului pe Insula Mare a Brailei


O ultima privire catre Braila


Plaja Braila de pe Insula Mare a Brailei



Coborarea de pe bac pe Insula Mare a Brailei







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu