marți, 12 noiembrie 2013

Insula Mare a Brailei IV - Ultimul Bac

Fatzaindu-ma pe acel platou, observ o capota de masina, undeva mai jos in dreapta mea. Apropiindu-ma de buza platoului, vad in dreapta mea o panta accentuata care conducea catre "plaja". Ma sui iute in masina, o intorc si purced la coborarea pantei destul de accentuate care ducea la... "plaja". Bacul "tintea" direct intr-acolo...

M-am pozitionat strategic cu masina astfel incat sa fiu vazut si mi-am aprins o tigara, asteptand cuminte ca bacul sa acosteze. Ma gandeam cum vor urca cele doua masini panta. Cand s-a mai apropiat bacul, m-a luat cu racori... "Si n-avem veste de salvare..." ii zic eu Pilotului. Pilotul, mirat... "Dar la ce-ti trebuie ... ???" "Tu ai vazut cum arata bacul... ?", intreb eu. Pilotul, care pana atunci fumase linistit, se schimba la fata... "Da, cam ai dreptate..."

Ce era in fapt acest bac ??? Era o cabara mica legata cu doua cabluri pe lateralul unui mini-vaporas obosit, din tabla. Cablurile erau legate cu skepsis, in asa fel incat cel din prova sa stea intins pe durata traversarii, iar cel din pupa sa se taraie prin apa...

De ce ???, poate va intrebati... Pentru ca atunci cand mini-bacul ajungea la mal, executa o manevra partiala de intoarcere in loc si se izbea cu prova in cabara, pentru a o impinge pana la mal. Apoi se lasa in jos o talpica, lata cat masina, pe care coborai de pe bac. Daca aveai noroc si acostarea decurgea normal, talpica statea sprijinita pe mal. Daca nu, o coborai tu prin greutatea masinii !!!

In tot acest timp, mini-vaporasul se izbea cu prova in cabara pentru a o tine lipita de mal !!! Fara "legat la tarm", fara parame, fara nimic !!! Doar din motor...

Era mic, era periculos, era rudimentar... dar era al nostru !!! Ultimul bac...

In fine, bacul acosteaza, masinile urca panta, coboram si facandu-ne cruce, ne suim pe bac. "Buna seara, ati venit exact la timp, ne retrageam" . M-a luat cu transpiratii reci... "Bunaseara si voua", erau doi, unul pe cabara si unul - din fericire - la carma mini-vaporasului !!! "Multumim ca ati venit... Nu se rastoarna ?" intreb eu... "este destul de grea masina...", continui... "Nu", zice cel de pe cabara, "pana acum n-am avut probleme..."

O data cu acest raspuns cvasi - linistitor, am inceput traversarea. Preventiv, ne-am dat jos din masina... Pilotul cu aparatul de fotografiat, cat se mai putea fotografia, eu urmaream atent traversarea...

Cand am trecut de jumatatea Dunarii - pentru ca pana atunci nu am considerat necesar, deoarece nu stiam daca ... ajungem - intreb: "Cat ne costa ???", gandindu-ma la o suma astronomica, potrivita cu situatia noastra de a lua... ULTIMUL BAC. "15 lei..." veni raspunsul. Ne apropiam, asa ca de bucurie am lasat 20... Bucurie mare, atat pe cabara, cat si in cabinuta mini-vaporasului !!!

"Procedura" de acostare s-a repetat cu acelasi succes si prin aceleasi metode "brutale" si empirice, in care mini-vasul lovea cabara pentru a o apropia de tarm, apoi s-a lasat pasarela si am fost invitati sa... parasim vasul... "Il tineti bine lipit de mal ???", intreb eu... raspunsul veni printr-un icnet al mini-vaporasului care-si tura motorul. Facandu-ne iarasi cate o cruce mare, am salutat si am "pasit" pe pamant ferm. Pilotul deja aprindea tigarile...

Minunandu-ne inca o data ca am scapat cu bine, am admirat pancarda care ne informa ca suntem langa situl arheologic Cetatea Beroe - inexistent de altfel, la venire spre Delta, pe lumina, nu l-am putut gasi, insa langa locul indicat ca fiind sit arheologic se construieste o mare carciuma sateasca pentru muncitorii agricoli care tranziteaza zona... ghiciti cu ce ??? Cu bacul... - si am purces la drum catre Garliciu.

"Aventura" parcurgerii Insulei Mari a Brailei se terminase cu bine, Thanks GOD !!!




Si acum... cateva poze, luate in conditii de "lumina putina"...

Iesind din Frecatei si cautand... "Ultima la stanga"... (drumul spre bac)


Bariera care "marcheaza"... "Ultima la stnga" (drumul spre bac)


Drumul spre "paja" de acostare a bacului din Frecatei...


Semne "miscate" cum ca "pe aici se trece"... cu bacul, la Frecatei


Platoul ... "de intors masina"... Unde-i plaja ???


U L T I M U L    BAC


Bacul de la Frecatei, aflat pe malul celalalt al Dunarii, pregatindu-se sa "execute" traversarea catre noi...


Plecarea bacului in... "Marea Traversare"...


Carciuma sateasca, aflata in constructie EXACT "gard in gard" cu situl arheologic Cetatea Beroe, vazut de pe Insula Mare a Brailei



Apropierea bacului...


 Pe bacul de la Frecatei... Punand niste intrebari... spre linistirea mea si a Pilotului


Manevrele mini-vaporasului ...


Mini - vaporasul in actiune, incercand sa desprinda cabara de malul insulei...


Pe cabara...


Coborasem din masina, putina prudenta nu strica...


Marea Traversare...


"Viata pe cabara..."


Ne apropiem de malul celalalt al Dunarii...


Bucurie mare in cabinuta Mini - Vaporasului de la cei 20 de lei...


Steagul... fluturand in adierea serii...


Ne apropiem "vijelios" de mal... cu talpica lasata...



Aproape am ajuns... mai este un pic...


Coborarea pe mal, la lumina farurilor...





Ne facem cruce si... coboram. Mini - Vaporasul icnea sa tina cabara lipita de mal...


Situl arheologic Cetatea Beroe, gard in gard cu carciuma sateasca...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu